Ode fra en trafiksikkerhedsrevisor

Af Thomas Rud
Kraftigt inspireret af digtet (Pretty Ugly) af Abdullah Shoaib

_________________________________

Jeg er en virkelig ubegavet trafiksikkerhedsekspert

Så prøv ikke at overbevise mig om at

Jeg er en uddannet og erfaringsrig trafiksikkerhedsrevisor

Jeg hader mine ideer og min viden på alle tænkelige måder

Og jeg vil ikke længere lyve overfor mig selv ved at sige at

Der er kendskab til virkemidler for TSR inde i mig, der betyder noget

Så vær helt sikker, når jeg siger, at jeg vil huske mig selv på at

Jeg er værdiløs og forfærdelig at engagere i et projekt

Og intet du siger vil forsikre mig om at

Jeg fortjener dine penge

For uanset hvad

Jeg er ikke god nok til dit projekt

Og jeg er ikke i en position til at tro

at min viden er værd at betale for

Fordi hver gang jeg ser mig i spejlet og på udførte projekter, tænker jeg altid

Er jeg så ubegavet som nogle siger?

________________________________

(Læs nu oden nedefra og op)

(Visited 106 times, 1 visits today)

2 meninger om “Ode fra en trafiksikkerhedsrevisor”

  1. Et tydeligt bevis på, at man ikke altid skal tage det oppe fra og ned, og at man med fordel en gang i mellem kan vende tingene lidt på hovedet, så længe det ikke drejer sig om færdselstavler

    1. He he. Vise ord. Glad for at pointen skinner igennem. Tak for kommentaren.
      Et lille kuriosum er, at enkelte færdselstavler faktisk tåler at blive læst på hovedet uden at ændre betydning. Vi er i forbudstavlernes verden, hvor både C19 Indkørselsforbud, C21 Kørsel i begge retninger forbudt, C61 og C62 hhv. standsning og parkering forbudt, foruden en enkelt påbudstavle nemlig D11 Påbudt kørselsretning kan læses uanset håndstand. Det gælder desuden også O45 spærrebom. Der er dog derimod også flere tavler, hvor der direkte er misvisende eller farligt, hvis entreprenøren ikke får dem vendt rigtigt. Dette gælder fx vigepligtstavlerne B18 og B19 (se mere om det i et blogindlæg senere på måneden :-)) samt fx de øvrige påbudstavler i serien D11 og D15. Dertil kommer hele misæren om kantplader N42,2 og N42,3 og øvrige tavler i serien om baggrundsafmærkning, når der fx indrettes områder med vejarbejde. Tiden må vise, om det bliver til et blogindlæg på sigt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *